cerolite فعالیت صادرات محصولات سبزیجات

cerolite: فعالیت صادرات محصولات سبزیجات استاندار گیلان محصولات کشاورزی گیلان افزایش صادرات

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری چشم های تیزبین «دارکوب»

اگر بخواهیم چند فیلم با عنوان اعتیاد را به خاطر بیاوریم، احتمالا «سنتوری»، «خون بازی»، «مرهم» و «ابد و یک روز» چند نمونه از معروف ترین مثال هایی ا ست که در این

چشم های تیزبین «دارکوب»

چشم های تیزبین «دارکوب»

عبارات مهم : زندگی

اگر بخواهیم چند فیلم با عنوان اعتیاد را به خاطر بیاوریم، احتمالا «سنتوری»، «خون بازی»، «مرهم» و «ابد و یک روز» چند نمونه از معروف ترین مثال هایی ا ست که در این باره به خاطرمان می آید. نه تنها این ها، بلکه تا به حال فیلم ها و حتی سریال های زیادی، معضل اعتیاد را زیر ذره بین گذاشته اند و از زوایای متفاوت به این معضل پرداخته اند ولی کمتر پیش آمده که راجع به این عنوان حرف تازه ای زده شود. در این میان، فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی که یک ماه از اکران آن در سینماها می گذرد، نگاه تازه ای به اعتیاد دارد و حرف های ناگفته ای را راجع به این مسئله اجتماعی، بیان می کند. در ادامه نگاهی انداخته ایم به ویژگی های قصه «دارکوب» که باعث می شود آن را اثر متفاوتی در زمینه معضل اعتیاد و مخصوصاً اعتیاد زنان بدانیم.

«مهسا» مادر معتاد
«دارکوب» این بار علی رغم بسیاری از فیلم ها، به جای یک دختر یا پسر جوانی که معتاد است و درگیری هایی با خانواده اش دارد، قصه زندگی «مهسا»، یک مادر معتاد را روایت می کند. او چون معتاد هست، نمی تواند مادر باشد و چون مادر است نمی تواند معتاد باشد. بنابراین به نوعی بین مواد مخدر و دخترش قرار می گیرد. اگر به سمت دخترش برود، اعتیاد او را به سمت خود می کشد و اگر به سمت مواد مخدر برود، نمی داند با علاقه به دخترش چه کند؟ ! بهروز شعیبی، قصه این چالش عجیب «مهسا» را روایت می کند، قصه زنانی که به علت اعتیاد مجبورند حس مادری را فراموش کنند و هرطور شده است بپذیرند که نمی توانند مادر باشند.

چشم های تیزبین «دارکوب»

حقیقتی هولناک در پس پرده زندگی معتادان
فیلم با روایت صریح و بی پرده اش، مخاطب را به دل زندگی افراد مبتلا به اعتیاد می برد و از همان سکانس ابتدایی، او را با حقیقت هولناکی در زندگی آن ها روبه رو می کند. اعتیاد، با زن های قصه «دارکوب» کاری کرده است که نقش مادری را فراموش و فرزند خود را پیش فروش می کنند. در یکی از سکانس های تکان دهنده فیلم، یکی از دوستان «مهسا» به نام «تینا» که باردار هست، از پسر بودن فرزندش ابراز رضایت و خوشحالی می کند و بعد از دقایقی تماشاگر متوجه می شود او خوشحال است چون فرزند پسر را به قیمت بیشتری می خرند. «دارکوب» حول محور روایت قصه «مهسا»، به یکی از آسیب های وحشتناک اعتیاد یعنی فروش نوزاد می پردازد.

برچسب اعتیاد روی پیشانی آدم ها
تقریباً در میانه های فیلم متوجه می شویم، هادی حجازی فر که در چند سکانس کوتاه در نقش «مازیار» برادر «مهسا» بازی می کند، جهت این که خواهرش سهم ارث پدری شان را حیف ومیل نکند، آن را برداشته تا در وقت مناسبی که صلاح بداند به او بدهد. انگار همین که برچسب اعتیاد روی پیشانی یک نفر می خورد، از نزدیک ترین افراد خانواده گرفته تا بقیه افراد، همه می توانند با این توجیه که او معتاد هست، کاملاً نادیده اش بگیرند، حقوق طبیعی و قانونی اش را زیر پا بگذارند و از این آب گل آلود جهت خود ماهی بگیرند. این یکی دیگر از بلاهایی است که اعتیاد بر سر آدم ها می آورد و «دارکوب» از پرداختن به این عنوان مهم ولی کمتردیده شده غافل نمانده است و دست «مازیار» را جهت تماشاگر رو می کند.

اگر بخواهیم چند فیلم با عنوان اعتیاد را به خاطر بیاوریم، احتمالا «سنتوری»، «خون بازی»، «مرهم» و «ابد و یک روز» چند نمونه از معروف ترین مثال هایی ا ست که در این

روزنامه خراسان

واژه های کلیدی: زندگی | معتاد | دارکوب | اعتیاد | دارکوب | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog